Monday, November 14, 2016

BAGAIMANA MENGATASI MASALAH SEMBELIT YANG TERUK SEMASA BERPANTANG


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Semua wanita mengimpikan zuriat. Buat yang baru mendirikan rumahtangga si suami akan ternanti-nanti ucapan dari si isteri 'sayang, saya mengandung'. sweetnya rasa...

Hari demi hari, setiap detik setiap saat yang dilalui si ibu sepanjang tempoh kehamilan anak yang dikandung 9 bulan 10 hari bakal melihat dunia buat pertama kali. Bukan main teruja si ibu dan si ayah menyambut kelahiran si jantung hati.

Tetapi mimpi ngeri yang bakal dilalui si ibu sepanjang tempoh berpantang sangat menakutkan. Untuk anak sulung yang belum ada pengalaman semasa berpantang akan melalui episod trauma sepanjang tempoh berpantang. Memang betul kata orang tua 'ala serik sekejap ja nanti esok mengandung lagi'. 

TESTIMONI BAGAIMANA MENGATASI MASALAH SEMBELIT YANG TERUK SEPANJANG BERPANTANG.

"ANAK KITA AQEEF SORANG JE LA YANG"
.


Masih ingat lagi kata-kata suami saya bila dia tengok saya sengsara akibat sembelit yang sangat teruk semasa pantang kan anak pertama kami, Aqeef Danial 6 tahun yang lepas.
.

Tapi tu lah, orang perempuan ni, teruk macammana pun pengalaman mengandung, bersalin dan berpantang, tak serik lagi nak baby lagi kan.
.

Teruk pengalaman sembelit saya. Lebih-lebih lagi suami tiada di sisi sebab saya berpantang di rumah mak kan. Bila rasa nak membuang tu datang, menangis-nangis saya menahan sakit. Gesa tu semacam gesa contraction. Nak sangat keluar tapi sakit sangat di bahagian dubur jadi saya tahan dari keluar.
.

Agak pelik juga sebab saya kena sembelit setelah 3 minggu berpantang. Saya minum air banyak dan makan oren sunkist dari awal berpantang seperti yang dicadangkan oleh nurse KK, tapi saya masih lagi kena sembelit.
.

Saya pergi ke klinik swasta dan doktor beri gel kebas dan ubat pelawas. Sapu dahulu di bahagian dubur sebelum nak membuang. Lega sikit  sebab tak rasa sakit luka di bahagian tu, tapi tetap penuh penyeksaan nak mengeluarkan najis yang sudah mengeras tu.
.

Tak serik nak baby. Berpantang anak kedua saya ambil Set Postnatal Shaklee. Saya memang sudah mulakan dengan Set Prenatal semasa mengandung anak kedua ni.
.

Alhamdulilah bila tahu Ostematrix dalam Set Postnatal tu boleh membantu mengatasi masalah sembelit, malam pertama selepas bersalin tu je, terus saya makan 4 biji Ostematrix. Esok bangun pagi sangat lawas. Takde rasa seriau pun nak membuang walaupun baru je lepas bersalin.
.

Sepanjang pantang sehingga selepas pantang pun saya terus amalkan makan vitamin Shaklee. Alhamdulilah memang tiada masalah sembelit. Anak kedua dan ketiga, mereka memang Baby Shaklee saya.

CADANGAN SET PANTANG TERLARIS 

UNTUK SEBARANG PERTANYAAN DAN TEMUJANJI SILA HUBUNGI:

sue adalah pengedar shaklee kawasan Ampang, Kuala Lumpur, HKL boleh dapatkan barang melalui COD.. Bagi yang jauh sue menggunakan perkhidmatan pos laju, hari ni pos esok sampai..

produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

untuk pertanyaan, tempahan dan temujanji:

WASAP :- 011 23173005 (SUE)
FB : nurulsuwana
IG : nurul_suwana_shaklee
EMAIL : nurafan_87@yahoo.com
COD : Ampang, Tesco Ampang, Hospital Ampang, Sekitar KL, Hospital Kuala Lumpur, 
POS LAJU : Semenanjung Malaysia, Sabah Sarawak

PENGEDAR SHAKLEE AMPANG
PENGEDAR SHAKLEE AMPANG PARK
PENGEDAR SHAKLEE AMPANG POINT
PENGEDAR SHAKLEE KL
PENGEDAR SHAKLEE HOSPITAL KUALA LUMPUR

2 comments: